zaterdag 14 juli 2007

"De Overkant"

Vlaamse vrienden,

Op 12 juli, de dag na onze nationale feestdag, stuurde ik Cédric Vloemans, auteur van "Cédric Vloemans, dé Blog" volgend bericht:

Geachte heer Vloemans,

Via Kim Roovers leerde ik uw blogsite kennen, en ondertussen heb ik mij wat verdiept in uw posts, die ik met groeiende belangstelling lees. Ik heb namelijk zelf ook een blog, zij het dan één van de "overkant", de vlaamsgezinde kant.

De reden waarom ik u mail is eigenlijk eenvoudig. Ik stel vast dat er heel wat blogs bestaan, maar dat de blogauteurs zelden op elkaars stukjes reageren. Ik ben vragende partij voor wat meer debat in de blogosfeer, zoals dat op fora gebruikelijk is. Waarom dan geen forum? Omdat blogs net iets persoonlijker zijn, en er ook ruimte is voor wat langere stukken, archiefstukken zoals dat dan heet.

Met plezier plaats ik op mijn blog dus een linkje naar de "overkant", misschien ziet u het ook zitten om een link naar mijn blog te leggen? Ik kijk er naar uit om bezoekers van uw blog op de mijne te ontvangen, en misschien kan ik mensen die ik ken, ook wel naar uw blog verwijzen. Zo leren belgicisten en flaminganten wat van elkaar. Lijkt het u iets, mail dan gerust terug!

Beste groeten,

Smithson

Tot mijn grote vreugde vindt u vanaf nu op de site van meneer Vloemans een rubriekje "links naar de overkant", waaronder u mijn blogadres vindt. Vanaf vandaag doe ik dus hetzelfde en ik voeg er meteen nog de blog van Kim Roovers aan toe. Zo kan er misschien een boeiende uitwisseling ontstaan tussen de verschilende blognetwerken. Schrijven voor eigen publiek is steeds gemakkelijk, het is pas bij inhoudelijke tegenstand dat er vorderingen worden gemaakt. Ik juich deze samenwerking als flamingant dus toe: "En avant met de geit"

Uw nederige dienaar,

Smithson.
HLRF!

2 opmerkingen:

  1. Smithson, nu je op Klauwaert
    staat kan je misschien ook
    op je eigen blog een link
    zetten niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Andreas,

    Dat is bij deze gebeurd!

    Beste groeten,

    Smithson

    BeantwoordenVerwijderen