maandag 20 augustus 2007

Liever Vlaanderen - vijf Belgicistische mythes weerlegd - conclusies

Beste flaminganten,
Beste Vlamingen,
Beste Nederlandstalige Belgen,

Breng mij een degelijk argument tegen een verdere ontplooiing van Vlaanderen binnen de Belgische constructie, of zelfs tegen volledige onafhankelijkheid, ik smacht ernaar. Ik zoek en ik zoek, maar al wat ik lees aan tegenargumenten is ofwel evenzeer toepasbaar op de Belgische staat of blijft vaag. Alle doemdenkers ten spijt zal onze toekomstige republiek geen culturele genocide betekenen voor minderheidsgroepen, geen oord van verspilling zijn, geen sociale woestijn en geen gebalkaniseerd kraterlandschap. Geen land met een gat in zijn kaart, geen rechts-populistisch gevaar.

Tenminste, als we het maar willen.
Peter, 't is aan u!

Hasta La Republica Flamenca!

Smithson.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten